Dziś jest 17 października 2019 r.
6355. dzień niepodległości Księstwa Sarmacji
3282. dzień panowania JKM Piotra II Grzegorza
2982. dzień kadencji Sejmu (XXXIII kadencja)


Różne > "Wieści zza granicy!"

Korona oraz Brama Sarmacka nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy, opinii i stanowisk opublikowanych przez redaktorów agencji prasowych. Opublikuj artykuł w Parku.

07 maja 2005 r., 07:14 — Iulius Caius Caesar

Solardia - dreamlandzka prowincja, która kilkanaście dni temu "uczestniczyła" w tzw. Kryzysie Dreamlandzkim, wczoraj ogłosiła swoją niepodległość, oraz "wybrała opcję zaproponowaną przez Króla, pozwalającą na przeniesienie Solardii na nowe tereny" - cytował Morfeusza Tylera, Minister Spraw Zagranicznych - Piotr diuk Kościński, po czym zapewnił, że Sarmacja jest gotowa nawiązać stosunki dyplomatyczne z nowym państwem. Około trzydzieści minut po północy, Kanclerz Solardii, znany w Księstwie Sarmacji - Sir Boguś, wyraził swą i narodu solardzkiego wdzięczność "za wstawiennictwo i pomoc, jaką Solardia otrzymała od Przyjaciół z Sarmacji".
Udostępnij

Informacje o artykule

Artykuł oceniło 0 czytelników. Średnia nota: 0
Artykuł czytano 262 razy.

Komentarze

2005-05-07 07:53 - autor: Fryderyk "Chopin" Chopin
Wstawiennictwo...to rozumiem.... Ale jaką my im daliśmy "pomoc" po za tym wstawiennictwem??

2005-05-07 09:45 - autor: Robert Janusz bar. C*****ski
Pomoc jaka Sarmacja zaproponowala separatystom (ładne słowo) ;) pozostanie poki co w sferze domyslow. Nie jestem upowazniony do debaty nad moja rola w Kryzysie. A prosze nie zapominac, ze ja kierowalem praca Zespolu Kryzysowego od strony Ksiestwa Sarmacji. Osobiscie wyrazam wielka radosc z kierunku w jakim podazyla Solardia. I juz jako Szef Zespolu odpowiedzialnego za nawiazanie z nimi stosunkow bede z calej mocy ich wspieral. Mam ku temu szerokie uprawnienia i pozwolenia.

2005-05-07 11:29 - autor: Adrian "Adii" Gaj
I tak oto jedna z najwiekszych poteg wsrod v-panstw-Dreamlandia
konczy swoj zywot. Bo watpie by po wystapieniu z niej glownych prowincji mogla jeszcze odbudowac sie i wyjsc z kryzysu.
Smutne to, ze grupka separatystow(tez mi sie to slowo podoba) moze zniszczyc cale v-panstwo. Dobrze, ze my jestesmy ksiestwem i raczej u nas to sie nie zdarzy!!

2005-05-07 11:37 - autor: Robert Janusz bar. C*****ski
Nie wiem panie Gaj co ma do tego to, ze jestesmy Ksiestwem. Dreamland (a nie dreamlandia! sic!) jest Królestwem. U nas też doszło do secesji sporej grupy (chyba nawet większej niż w przypadku dreamlandu) aktywnych osób, co tylko wzmocniło Księstwo. Rak toczył ciało KD już od dawna. Nie było dla mnie zaskoczeniem to co się stało. Co prawda Dreamland dysponuje możliwością wybrnięcia z kryzysu - stając się bardziej elastycznym, ale po ponad 6 latach istnienia tego kraju wydaje mi sie, ze nie jest mozliwe zmienienie mentalnosci zamieszkujacych je ludzi.

2005-05-07 12:03 - autor: Marcin Antczak
Szanowny Panie C*****ski, ja wierzę, że Dreamlandczykom uda się przywrócić dawną świetność swego kraju... Jeśli im na nim zależy, to będą go ratować... Chyba. Ewentualnie pojawi się jakiś ambitny dyktator, któy spróbuje środkami rządowymi przywrócić Królestwu dawny prestiż...

2005-05-07 13:50 - autor: John kaw. "Hawk" Casteway
Cieszę się,że na mapie v-świata pojawia się nowy suwerenny podmiot.Okazuje się,że istnieje miejsce na nowe v-państwa.Ciekawe tylko czy istnieje zapotrzebowanie...3 mocarstwa to już przeszłość,wybór dla "nowych" mieszkańców jest ogromny,bardzo dużo podmiotów można znaleźć w v-świecie.Wiadomo Sarmacja jest Najlepsza.Jednak potrzeba promocji jest wciąż ogromna,potrzeba aktywnych działań zarówno tych które zmierzają do uatrakcyjnienia naszej gospodarki i życia,jak i takich które mają charakter promocyjny.Może jakiś marketingowiec się znajdzie w Sarmacji i pomoże Księstwu w miarę możliwości?

2005-05-07 13:51 - autor: Przemysław v-hr. "Abraxas" Figiel
No coz... Z tego co wiem, istnienie Dramlandu nie jest jego zyciem, ale agonia... Ciekawe czy istnieje zycie po zyciu...

2005-05-07 15:05 - autor: Marian "Mychcioos" Mielonka
Duże rzeczy nie znikają, tylko się przekształcają w inne (mniejsze lub większe). Jak coś trwa od 6 lat, to tam już są koledzy, partie, kluby, organizacje które nie mogą wyparować w próżnię. Utworzą się związki "Dreamlandczyków na Uchodźstwie", itp itd i każdy będzie chciał być następcą Dreamlandu. A ci separtatyści też są w jakimś sensie przekształceniem, oni pamiętają skąd pochodzą .

2005-05-07 20:23 - autor: Robert Królewiecki
Ja uważam, że powinniśmy nie dosyć, że nie uznać nowych państw, to jeszcze pomoc Dreamlandii w odzyskaniu utraconych regionów. Zniesienie tak wielkiego państwa jest niemożliwe!

2005-05-07 20:29 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
Niemożliwe są pańskie poglądy.

2005-05-07 20:35 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
Niemożliwe są pańskie poglądy.

2005-05-07 20:36 - autor: Adrian "Adii" Gaj
Panie Cezarze to samo moglbym powiedziec o panskich... a poza tym to panskie zdanie, mi sie nawet podoba!!

2005-05-07 20:42 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
Niemożliwe są pańskie poglądy.

2005-05-07 20:58 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
No nie! Dodałem trzy komentarze za jednym razem! Straciłem aż 2 komenty w limicie! Gdzie jest Gawenda?!

2005-05-07 21:04 - autor: Mateusz v-hr. Gawenda
Gdzie jest twój mózg? :/

2005-05-07 21:05 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
Tam, gdzie Twój.

2005-05-07 21:18 - autor: Bartek "Fenrir" Janiczek
czyli w ...głowie?:D

2005-05-07 21:20 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
Dokładnie. :D

2005-05-07 21:38 - autor: Krzysztof "Alchemik" Bojar
Co do wypowiedzi pana Królewca. Powinniśmy zawrzec układ z dreamlandem i Scholandia dotyczacy tłumienia w mikropaństwach buntów przeciwko istniejącemu porządkowi. Nazwiemy go Uświęconym Przymierzem ;-) A tak serio to te prowincje miały pełne prawo do odłaczenia się. Jeśli król Dreamlandu był na tyle niekompetentny, że doprowadził do takiego stanu, to tylko jego wina. Nie możemy siłą zmusić zbuntowanych prowincji, aby znowu weszły pod jego panowanie.

2005-05-07 23:07 - autor: Maciej "Abstract" Chanek
Czemu nasz Księstwo od razu chce pomagać separatystom?
ps. jestem od 2 tyg. mieszkańcem:0

2005-05-08 00:12 - autor: Przemysław v-hr. "Abraxas" Figiel
Poniewaz ci "speratysci" to ludzie, ktorzy chca rozwijac mikronacje, a nie ja zabijac...

2005-05-08 00:20 - autor: Mateusz "SUCHY" Suszek
A poza tym mają prawo do separacji.... A widzę, że niektórzy biorą ich jako "złych", którzy chcą zniszczyć Dreamland...

2005-05-08 11:20 - autor: Adrian "Adii" Gaj
No coz za narod!! Czyli uwazacie, ze np. w Polsce jest grupa slazakow ktorzy mysla, o utworzeniu swojego panstwa i odlaczenie sie od Polski.(2 lata temu bylo na ten temat referendum, ktore zostalo zdelegalizowane przez wladze w Warszawie) Idac waszym tokiem myslenia nalezy pozwolic im utworzyc panstwo poniewaz chca cos stworzyc a nie zniszcyc?? Tak samo jest w Dreamlandzie. Czyli niech zyje wolnosc narodow!!!

2005-05-08 11:44 - autor: Marian "Mychcioos" Mielonka
(patrz mój poprzedni kommnet)

2005-05-08 11:54 - autor: Sh "Veal" Veal
LOL

2005-05-08 13:12 - autor: patryk "snoobik" bones
tak. glosno o tym bylo u nas. teraz chca wprowadzic do szkół na śląsku język śląski. lol? :D

2005-05-08 13:24 - autor: John kaw. "Hawk" Casteway
Sarmacja jako jedno z najbardziej liczących się państw w v-świecie nie może pozostać obojętna na pojawienie się nowego podmiotu,nieważne w jakiej drodze by się on pojawił.Jako Księstwo otwarte na kontaktu międzynarodowe popiera również ruchy narodowowyzwoleńcze.Robercie Królewiecki,twój pogląd nie chroni naszych interesów.Jak się tworzył Wandystan,nikt w obcych państwach nie płakał,że w Sarmacji się źle dzieje.Dlaczego my mamy jednoczyć jakiś dogorywający Dreamland ? Sami się utworzyli,niech się sami dzielą. A żadnego trójprzymierza,trójporozumienia,ładu jałtańskiego czy werslaskiego nie będzie w v-świecie.Konkurencja między poszczególnymi państwami jest zbyt silna.Każde przecież chce mieć możliwie najwięcej aktywnych obywateli...

2005-05-08 14:51 - autor: Przemysław v-hr. "Abraxas" Figiel
O wlasnie! No i virtual to nie real, tu nie ma argumentu sily...

2005-05-08 23:34 - autor: Michał "Karol Młot" Radecki
A ja nawet jakbym był przeciwko nowym państwom (a nie jestem, wręcz przeciwnie) nie widzę sposobu na pomoc Dreamlandowi. Niby jak? Przecież tych separatysto powrotu do macierzy nie zmusimy. A nie nawiązywanie kontaktów dyplomatycznych? Co to da? Czyżby ktoś sądził żę powiedzą "Nieee!!! Sarmacja nie uznała nas! To koniec!! Wracamy do Dreamlandu!!!" ? Jeżeli tak, to szczerze wspólczuję. i muszę to powiedzieć - Kopytko.

2005-05-09 06:54 - autor: Iulius Caius bnt Caesar
"Kopytko" - źle mi się kojarzy to słowo. Nazwisko takie nosiła moja nauczycielka matematyki z podstawówki :/

2005-05-09 10:07 - autor: Michał "Karol Młot" Radecki
Kopytko to metafora (trudne slowo)alegorii(jeszcze trudniejsze słowo) prawa do samostanowienia narodów :P

2005-05-09 12:16 - autor: patryk "snoobik" bones
kopytko? czy to czasami nie nazbyt obrazliwe?

2005-05-09 12:45 - autor: Piotr diuk Kościński
Korzystając z okazji raz jeszcze dziękuję Robertowi bar. C*****skiemu za bardzo ważne i skuteczne działania dyplomatyczne podczas kryzysu dreamlandzkiego.

2005-05-09 13:06 - autor: Przemysław v-hr. "Abraxas" Figiel
Nie no... Zbiorowy, wspolny bojkot moglbydac efekt... Ale nie oszukujmy sie... Miedzy Trzema Mocarstwami trwal wyscig o uznanie nowych posiadlosci i nie w glowie im byly porozumienia.

2005-05-09 13:39 - autor: John kaw. "Jastrzębiec" Casteway
Sarmacja ma mocne karty w polityce międzynarodowej v-świata.Jeżeli przywrócony zostanie urząd Kanclerza i obejmie go jakaś silna jednostka to niedługo będzie trzeba zmienić nazwę Księstwa na Panzer-Sarmacja.

2005-05-09 15:06 - autor: Adrian "Adii" Gaj
Moze i Panzer Sarmacja, ale mimo, ze Urzad Kanclerza bedzie przywrocony to nadal wladze absolutna w rekach bedzie mial Ksiaze... i poki tylko Ksiaze bedzie TYM JEDYNYM (inaczej PIERWSZYM) to raczej nic sie w polityce zagranicznej nie zmieni. Amen.

2005-05-09 15:37 - autor: Krzysztof "Alchemik" Bojar
Panzer-Sarmacja??? Z kanclerzem na czele to raczej Pierwsza Rzesza Sarmacka.

2005-05-09 15:46 - autor: Krzysztof "Alchemik" Bojar
I będziemy toczyć wojnę z Związkiem Socjalistycznych Republik Wandejskich ;-)

2005-05-09 19:37 - autor: Piotr "Kowalu" Kowalczyk
Mam taką prośbę do ministra spraw zagranicznych, kogoś innego z dobrą pamięcią, który zna nazwę takiego nowego v-państwa. P. Miotke ma w nim swoją ulicę, państwo to jak pamiętam zaczyna się na literę R. Prosiłbym również o stronę Wirtualnej Stolicy Apostolskiej.

2005-05-09 20:10 - autor: Marian "Mychcioos" Mielonka
Bojar - jako żołnierz pierwszy chce oddać życie na tym froncie! Sarmatia uber alles! Gott mit uns! Einz Sarmatia, einz volk, einz Kaiser! (nie wiem jak jest książe po niemiecku więc pisze cesarz)

2005-05-09 20:14 - autor: Marian "Mychcioos" Mielonka
Gwoli wyjaśnienia - nie mam poglądów nazistowskich i jestem im przeciwny z całego serca swego, ale nie mogłem się powstrzymać... Forgive me...

2005-05-09 20:22 - autor: Jarek "Dexter" Sadowski
Wieżymy... (proszę spojrzeć na ten wyraz, jak nie załapiecie, to tępe kołki jesteście). I nie kaiser tylko fuhrer. :D

2005-05-09 21:05 - autor: Piotr "Kowalu" Kowalczyk
Panie Mielonka uspokój się pan wreszcie. Prononuję zmniejszyć limit do 50 komentów, może wtedy przestanie pan pisać te wszystkie debilne komentarze.

2005-05-09 22:40 - autor: patryk "snoobik" bones
sam jestes debil. panie Jarku wyrazy wspolczucia i pelnego zrozumienia:] ja tez nie lubie tlumaczyc zartow;)

2005-05-11 19:38 - autor: Marian "Mychcioos" Mielonka
Ja zrozumiałem. fuhrer to przywódca, a ja chciałem książe, więc napisałem kaiser, czyli cesarz.

2005-05-11 19:55 - autor: Łukasz "Piecu" Dec
Tak sobię czytuję wiadomości w bramie i zauważyłem coś ciekawego. A mianowicie: do każdej wiadomości jest tylko do 20 komentarzy NA TEMAT.Żadna z tych co przeczytałem nie ma więcej tych nie odbiegających od tematu artykułu.

2005-05-11 20:47 - autor: Adrian "Adii" Gaj
A ja czytając zauważyłem, że pański również jest nie na temat!

2005-05-11 20:56 - autor: Łukasz "Piecu" Dec
No a co będę się wyróżniał :]

Dodaj swój komentarz:


Chcę wiedzieć o nowych komentarzach

Opcje archiwum

Napisali o nas

© Księstwo Sarmacji
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Sarmacja na Facebooku Sarmacja na Twitterze Sarmacja na YouTube
Czas generowania strony: 0.041 sekundy