Dziś jest 17 października 2019 r.
6355. dzień niepodległości Księstwa Sarmacji
3282. dzień panowania JKM Piotra II Grzegorza
2982. dzień kadencji Sejmu (XXXIII kadencja)


Różne > "Afera! Afera! Afera!"

Korona oraz Brama Sarmacka nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy, opinii i stanowisk opublikowanych przez redaktorów agencji prasowych. Opublikuj artykuł w Parku.

06 maja 2006 r., 09:55 — Michał kaw. Radetzky

W Marchii Teutońskiej wrze. W odpowiedzi na wczorajsze odrzucenie przez Księcia poswtulatów przedstawionych przez tamtejsze władze, namiestnik Marchii, markiz Jakob, wprowadził stan wyjątkowy w MT. Miał być to, wedle słów Księcia, rodzaj strajku. W wyniku tego działania, władze centralne straciły dostęp do serwera Teutonii, o co natychmiast się upominiały.

Książę postanowił nie pobłażać buntownikom. Pozbawił przywódców, czyli markiza Jakoba i vicehrabiego Kaczmarczyka wszystkich odznaczeń, oraz wystosował wniosek o ich ukaranie do Trybunału Honorowego. Stan wyjątkowy w MT został uchylony przez Ministra Rozwoju, v-hr. Bartkowiaka.

Tymczasem Sąd Najwyższy wziął się za prawo Marchii. Wkrótce uchylił następujące artykuły ze statutu MT: art. 7 ust. 1, art. 11 ust. 2 p. 10 (w związku z tym: art. 13, art. 3), art. 12 ust. 1, 3, 4, 5 art. 15 ust. 3, art. 18 ust. 2, 3, art. 23 ust. 2, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 3, art. 38 ust. 2 oraz art. 41.

W uzasadnieniu czytamy, że większości były one skolidowane z Konstytucją - różnicowanie obywateli poprzez nadawanie obywatelstwa Marchii i nadawanie im większej ilości praw niż innym obywatelom kłóci się z zasadą równości wobec prawa. Niezgodne z ustawą zasadniczą są rownież : prawo do wprowadzania stanu wyjątkowego na terenie MT, umniejszanie odpowiedzialności przed sądem, wydawanie wyroków przez Sąd MT w imieniu namiestnika a nie Księcia, prawo do rewizji i przeszukań. Niezgodne z innymi dekretami lub ustawami były równeż prawo do zarządzena tajności obrad przez Senat Marchii oraz prawo namiestnika do "namaszczania" następcy.

Widać więc że władze centralne postanowiły dobrać się do skóry Teutończykom. Czy słusznie? W ich opinii na pewno nie, gdyż jak usłyszałem w rozmowie z v-hr. Kaczmarczykiem :"Kiedy my nic nie zrobilismy, wszystko zgodnie z prawem" Na pytanie, czy czuje się skrzywdzony odpowiedział :"No na to wychodzi niestety".

Z niecierpliwością oczekujemy czy MT, a właściwie jej Namiestnik wykona jakiś ruch, czy też uzna sie za pokonanego. Będziemy starać się relacjonować wszystko na bieząco...

Udostępnij

Informacje o artykule

Artykuł oceniło 0 czytelników. Średnia nota: 0
Artykuł czytano 285 razy.

Komentarze

2006-05-06 10:46 - autor: Emanuel kaw. "nospheratu" Śmigło
Niech TOGO ich spacyfikuje.

2006-05-06 10:56 - autor: Wiktor "Gobelek" Badowski-Karakachanow
A ja chciałbym nieśmiało przypomnieć, że podobno dysponujemy
bombą atomową ;]

2006-05-06 10:58 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
Dajcie trochę samowolki 9DS to napalmu przez rok się nie
pozbędą...Skrzydło Feniksa czuwa...

2006-05-06 11:03 - autor: Konrad "Veal" Hergemon
Czymże jest napalm wobec serc Teutończyków?

2006-05-06 11:04 - autor: Emanuel kaw. "nospheratu" Śmigło
Chłodziwem...

2006-05-06 11:39 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
Treść komentarza

2006-05-06 11:39 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
Kurde, za szybki enter...
Jak to czym? Ciągle napalmem.
Bo napalm napalmem, a tkanka tkanką...

2006-05-06 12:31 - autor: Patryk Bones (MW)
Dzisiaj Teutonia jutro Wandystan.

2006-05-06 12:38 - autor: Emanuel kaw. "nospheratu" Śmigło
KSZ ponad podziałami!

2006-05-06 12:39 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
KSP ponad chmurami....i nad wrogami...a przede wszystkim: z
bombami...

2006-05-06 12:55 - autor: Maciej hr. "Skarbniq" Poleszczyk
Szkoda że za walkę o zwiększenie autonomii prowincji wzięły
się osoby o tak buntowniczej przeszłości. Można było powoli
proponować poprzez rząd i sejm zmianę niektórych przepisów -
spokojnie w ogólnosarmackiej dyskusji. Jeszcze gorzej się
stało że Namiestnikiem Teutonii został Jakob - osoba o
bogatej przeszłości kryminalnej. Z takimi ludźmi u steru
można tylko przegrać, a na pewno nie można liczyć na
poparcie szerokiego grona Sarmatów.

2006-05-06 13:08 - autor: Konrad "Veal" Hergemon
Czyli w skrócie: Dla Sarmatów nie liczy się po czyjej
stronie jest racja ale kto ją reprezentuje?:]

2006-05-06 13:30 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
Jeśli masz zamiar dojść swojej racji poprzez stan wyjątkowy-
to dla mnie to jest co najmniej dziwne ;)

2006-05-06 15:25 - autor: Maciej hr. "Skarbniq" Poleszczyk
To nie tak. Jeden człowiek mając w ręku skalpel uratuje
innemu życie. Drugi tym samym skalpelem kogoś potnie a potem
sam sobie żyły podetnie bo już nie będzie nikogo innego pod
ręką. Autonomia jest OK jeżeli władzę w prowincjach sprawują
ludzie sprawdzeni i godni powszechnego zaufania ( to o Mnie
;-) ) a nie awanturnicy z krwi kości. Poza tym idee
zaprezentowana w "nocie" też nie była warta poparcia.
Weźmy chociaż wniosek o przywróceniu zapisu pozwalającego na
łamanie konstytucji Księstwa w imie "tożsamości
prowincji". Żądanie takie jest absurdalne bo tożsamość
prowincji Teutońskiej ma się świetnie bez tych rządań. Sami
wiecie że Teutonia ma się świetnie i nie rozumiem po co ta
awantura.

2006-05-06 15:41 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
Tak.. wszyscy wiemy, ze Teutonia jest najwspanialsza
prowincja :D

2006-05-06 17:34 - autor: Calisto "Winheart" Kami
A znacie panstwo opowieść o gałązkach?? Znajdzie pośród was
najsilniejszego i dajcie mu jedną gałązkę dębową, złamię ją
bez problemów, a dajcie mu później całą wiązkę gałązek... Co
się wtedy stanie? Szanowna braci Sarmacka w jedności siła,
po co się dzielić? Po co się sprzecząc, naginać prawo, czy
wprowadzać zamieszanie?? Przypomnijcie sobie Panswto hasło
austiackie a pojmiecie że nie szabelką zdobywa się władzę i
nieposłuszeństwem. (P.S. to mój pierwszy komentarz, proszę o
wyrozumiałość :D)

2006-05-06 18:27 - autor: Bartek kaw. "Fenrir" Janiczek-Chojnacki
Witamy w BS ;)

2006-05-06 18:48 - autor: Calisto "Winheart" Kami
Ah dziękuje pięknie...:D A teraz pytanie bardzo poważne?? O
co chodzi w tym całym problemi, bo ja się w niego zagłebiam
już przeszło godzinę i im więcej o nim wiem, tym mniej to
rozumię. Podłoże konfliktu wydaje mi się grząskie i
niepewne. Postulaty choć spójne, nie możliwe do przyjęcia. A
to do czego może dojść (...). Przeraża mnie myśl o rozbiciu.
Sama mieszkam w Teutonii, ale to Sarmacja jest jej matką...
Martwi mnie ta cała sprawa, pracę nad moim nowym
opowiadaniem stanęły, nie mogę się skupić, trzęsę się cała,
nie wiem co robić, jak się zachować. Oh przerasta ten
problem moją ograniczoną wiedzę o Sarmacji... A tak pragnę
tej wiedzy... Jakiś informacji, które mogłyby ukoić mją
niespokojną dusze. Pomóżcie mi zrozumieć co się dzieje i
dlaczego się dzieje. Toż "Lepiej niech słońce zgaśnie w
swej jasności, niż by miało dojśc do rozłamu jedności" :(
Kto ma racje?? Kto ma racje??

2006-05-06 18:56 - autor: Emanuel kaw. "nospheratu" Śmigło
Rację ma, jak zawsze, silniejszy ;)

2006-05-06 18:56 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
O to chodzi, ze racji nikt nie ma, tzn. kazdy ma. Prosze sie
zapisac na LDKS i doglebnie czytac posty, z czasem ta wiedza
sama przyjdzie :)

2006-05-06 18:58 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
A co do Sarmacji, jako matki - scislej, to Sarmacja jest
macocha Teutoni :P

2006-05-06 19:06 - autor: Calisto "Winheart" Kami
LDKS mnie przeraża i odstrasza każdym aspektem szczerze
mówiąc... A zapisana jestem lecz nie korzystam zbyt często z
wyżej wymienionego powodu. Tam wszyscy się znają a ja nie
znam nikogo. Koszmar. A wogóle o co chodzi z tą macochą??
Czyżby Teutonia była kiedyś niezależna??

2006-05-06 19:07 - autor: Adrian kaw. "Adii" Gaj
Gdzie jest Szermiński jak go potrzeba? No gdzie? A ty
Lolocostam lecz się na nogi. Bo myślę, że mózgu juz nie
uratujesz (wypadł przez nos:p)

2006-05-06 19:14 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
No nie. Powiem dosadnie - van Dystan, spieprzaj do
Wandystanu i tam spamuj jeśli ci na to pozwalają.

2006-05-06 19:18 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
Do Pana Kami - tak, Teutonia była dawniej niezależnym
v-państwem - Cesarstwem Teutonii.

2006-05-06 19:20 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
Pani Calisto - niech sie pani odezwie. Na poczatku tez
nikogo nie znalem, a teraz.....tez nikogo nie znam :P. A tak
serio, prosze wlaczyc sie do kilku 'luzniejszych'
dyskusji. A ty (celowo z malej) lolocostam won mnie z tad,
bo z bron_dluga, albo miecz_katana dostaniesz

2006-05-06 19:21 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
A tak BTW - Radetzky jako naczelny nie mozesz tego komentu
usunac?

2006-05-06 19:21 - autor: Bartosz "ojebejbe" Matzkievich-C*****ski
Tak pani Calisto - Teutonia byla kiedys cesarstwem, ale to
dawno bylo ;)

2006-05-06 19:38 - autor: Michał kaw. "Lord dalton" Dahlke
i pomyśleć, że to lolo coś tam twierdziło, że już
praktycznie na pewno jest Ambasadorem MW w Księstwie. :D

2006-05-06 19:42 - autor: Calisto "Winheart" Kami
To troszkę wyjaśnia pewne kwestie, które mnie dręczyły i
odrobinę tłumaczy te całe postulaty, no cóż, mam nadzieję że
ten konflikt skończy się porozumieniem korzystnym dla bou
stron. Choć to z tym servem to było brzydkie posunięcie,
bardzo brzydkie...

2006-05-06 19:56 - autor: dr.Mateusz "panaf" Awa
Starych drzew sie nie przesadza....Dobrze wiem że dążycie do
zlikwidowania Marchi Teutońskiej ale ja tu mieszkam i
mieszkać będe ,o swój dom w trudzie choćby walki bić się
będe.

2006-05-06 20:02 - autor: Michał kaw. "Lord dalton" Dahlke
Brawo! Prawdziwy Teutończyk! Proszę Pana o kontakt na
gg:2724333

2006-05-06 20:13 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
Za przeproszeniem, ale raczej niewiele może Pan wiedzieć
mieszkając w Księstwie od dwóch tygodni, Panie Awa. Poza
tym, to nie my dążymy do zlikwidowania MT, tylko MT dąży do
uniezależnienia sie od władz KS.

2006-05-06 20:22 - autor: dr.Mateusz "panaf" Awa
i co z tego że mieszkam 2 tygodnie,gdyby pan byl madry
domyslil by sie pan ze mialem wczesniej inne konto.A pozatym
propaganda władz KS jest bardzo slaba gdyz juz wszyscy
wiedza do czego dązycie .

2006-05-06 20:36 - autor: Calisto "Winheart" Kami
No a pocoś Pan zmieniał knto szanowny Teutończyku i w ogóle
czemu nie Sarmato, wszak puki co to chyba jeszcze nie doszło
do rozbicia, no chyba że cos mnie ominęło przez te 4 godziny
a wątpię bo jestem bardzo na bieżąco :D No ale ja tam
tweirdę że w jedności siła, a chyba powołanie się na
"rozbicie dzielnicowe Polski" da do myślenia
zwolennikom rozłamu. Prawo, prawem, ale lojalność dotyczy
nie tylko Teutonii ale również Księstwa. Patiotyzn rzecz
piękna i godna podziwu... tylko że (...) W jedności siła,
Świetność Sarmacji jest zależna od Świetności każdej z
prowincji, świetność Teutonii też coś ma wspólnego z
Sarmacją skoro doszło niegdyś do zjednoczenia...

2006-05-06 20:38 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
Oczywiście, wy wiecie najlepiej. Złe Księstwo Sarmacji na
czele z okrutnym Księciem Piotrem Mikołajem dąży do... no
właśnie, do czego? Bo jakoś nie rozumiem Pańskich zmartwień.
Czy sądzi Pan, że Książe chce sobie całkowicie
podporządkować MT? O, nie. To grupa Teutończyków na czele z
buntownikiem Jakobem próbuje tworzyć nowe prawa, łamiące
zapisy Konstytucji. Tylko po co? Czy w obecnej sytuacji jest
źle? MT i tak stoi wyżej od chociażby Gellonii - u was to
obywatele wybierają Namietnika. Szczerze mówiąc jestem
naprawdę zdziwiony, że dajecie się zwodzić Jakobowi.

2006-05-06 20:42 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
O, wielkie dzięki za usunięcie komentarza Lolopo - od razu
lepiej się czyta BS :)

2006-05-06 20:45 - autor: dr.Mateusz "panaf" Awa
Myślcie i komentujcie jak chcecie tylko sęk w tym że to mnie
i teutonie nie rusza :)

2006-05-06 20:48 - autor: Krzysztof "Kwazi" Konias
Jakob puki co jest Namiestnikiem, a nie buntownikiem.
Przypomina mi się "Ogniem i Mieczem", gdzie ks. Hetman
Wiśniowiecki nazwał buntownikiem Hetmana Chmielnickiego.
Wszyscy wiedzą jak się to skończyło.

2006-05-06 21:09 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
Z tego co widać po obecnych wydarzeniach, Jakob był, jest i
bedzie buntownikiem. A co do jego jako Namiestnika...
Pozwolę sobie zacytować wypowiedź Księcia na LDKS:
"Niedługo."

2006-05-06 21:12 - autor: Melanie "Mel" Reddy-Janiczek-Chojnacka
A ja widzę, iż konflikt przeniósł się na ten pasek niebieski
na stronie głónej. Czyżby nikt nie obchodził dziś urodzin
albo/i sarmatnicy? ;-) A swoją drogą żałuję, iż nie ma już
tego, co napisał lolocośtam. Kiedyś powinno się jego
komentarze wydać, by potomni wiedzieli jakich ludzi unikać.

2006-05-06 21:15 - autor: Leszek "Rudobrody" Karakachanow
PÓKI!!!

2006-05-06 21:19 - autor: Calisto "Winheart" Kami
Ach wybacz, omylność ludzka nie zna granic, dzięki za uwagę
;)

2006-05-06 21:26 - autor: Mateusz kaw. "SUCHY" Suszek-Chojnacki
Nie masz co czego żałować, Mel ;) Klasyczny przykład jego
głupoty...

2006-05-07 23:56 - autor: Michał kaw. Radetzky
Ciekawe kim jest ten cały Lolopo Van Dystan... :> Kiedyś
słyszałem że to czyjś klon, ale nie pamiętam czyj:>

2006-05-09 16:26 - autor: Lolopo van Dystan (MW)
Nie jestem niczyim klonem. Jestem oryginałem, który sieje
rozrywkę w całyum tym Xsięstwie i Mandragoracie. Jestem
oryginałem. Poza tym moje nazwisko pisze się van Dystan. A
do tego nie jestem głupi, tylko wy nie macie zielonego
pojęcia o żartach,. Moze to spamowanie było głupie ,ale wy
traktujecie to wszystko smiertelnie powaznie i dziwię się
wam. DZIWIĘ!¡

2006-05-09 18:43 - autor: Melanie "Mel" Reddy-Janiczek-Chojnacka
I ja się wkurzyłam :-/ Proszę o natychmiastowe usunięcie
tych bohomazów, a co do deklaracji: "nie jestem głupi"
to hmm...hmmmm..... Krzywoprzysięstwo jest bodajże karalne
;-P

2006-05-09 22:50 - autor: Patryk Bones (MW)
Engels II będzie miało nowego "wczasowicza" :P

2006-05-09 23:41 - autor: Michał kaw. "Riven" Haśnik
Panie Lolopo nie traktujemy tego śmiertelnie poważnie, lecz
zrozum człowieku, że jak nam zaśmiecasz bramę (czyli
wizytówkę całego Księstwa) jakimiś głupkowatymi żartami to
nie jest to miłe. Nie każdy musi ubóstwiać twoje żarty - u
nas akurat nie lubi ich zdecydowana WIĘKSZOŚĆ, więc jeśli
chcesz tak sobie żartować, rób to prywatnie z kimś kto je
"trawi". Tekst "NA OGÓŁ MAM DOBRY HUMOR ALE TYM
RAZEM SIĘ WKURZYLEM" pokazuje, że: a) jesteś rozwydrzonem
jegomościem co to robi wszystkim na złość i publicznie
pokazuje fochy. Kojarzysz mi się z Lepperem, który blokuje
tory zbożem, by pokazać wszystkim, iż się z czymś nie
zgadza. b) nie stwarzasz nawet pozorów, że interesuje cię
interpunkcja. Mam nadzieję, że w końcu zrozumiałeś o co
chodzi Sarmatom. Z poważaniem - Riven

2006-05-09 23:42 - autor: Michał kaw. "Riven" Haśnik
Aha, i nie odbieraj tego jako atak na siebie... Chciałem Ci
to po prostu uświadomić.

2006-05-10 01:32 - autor: Michał kaw. Radetzky
Panie Lolopo van Dystan, zgodnie z ustawą Sejmu nr 34 o
Moderacji, pańskie komentarze zostały poddane moderacji
decyzją Redaktora Naczelnego przy zgodzie Prokurator
Generalnej.

2006-05-10 01:37 - autor: Michał kaw. Radetzky
I powiem szczerze - zastanawiam się, czy by nie wysłać maila
z informacją na inną skrzynkę... :>

2006-05-10 08:57 - autor: Melanie "Mel" Reddy-Janiczek-Chojnacka
Jaką informacją? :-D Powiedzmy sobie szczerze: Pan van
Dystan i tak się nie poprawi ;-)

2006-05-10 10:51 - autor: Lolopo van Dystan (MW)
Teksty

Dodaj swój komentarz:


Chcę wiedzieć o nowych komentarzach

Opcje archiwum

Napisali o nas

© Księstwo Sarmacji
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Sarmacja na Facebooku Sarmacja na Twitterze Sarmacja na YouTube
Czas generowania strony: 0.062 sekundy